Online b2b marketing is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Het is de bedoeling om producten of diensten van een bedrijf dusdanig te promoten om zo meer klanten binnen te halen. Een goede marketingcampagne kan het verschil maken tussen succes en mislukking. Toch is het voor veel bedrijven lastig om een keuze te maken tussen de verschillende kanalen die beschikbaar zijn, laat staan een heldere strategie samenstellen die aansluit bij het bedrijf.

Als bedrijf is het van groot belang om online prominent aanwezig te zijn. Dit kan in de vorm van een website, social media of een blog. Een blog is een uitstekende manier om klanten te informeren over jouw product of dienst. Tegenwoordig is B2B online marketing erg in trek. Er vindt een stevige verschuiving plaats naar online. Dit houdt in dat je als bedrijf online marktplaatsen en netwerken gebruikt om zakelijke klanten te bereiken. B2B online marketing is een efficiënte en goedkope manier van marketing, waardoor steeds meer bedrijven ervoor kiezen. Maar aan welke kanalen moet je denken bij B2B online marketing en hoe kunnen deze kanalen bijdragen aan meer bezoekers en omzet? In deze blog gaan we het allemaal bespreken. 

Welke online B2B marketing kanalen zijn er?

Als we het hebben over b2b online marketing, wordt er vaak gekeken naar het type kanaal dat wordt ingezet om het aantal sales of leads te stimuleren. Leads kunnen bijvoorbeeld voortkomen uit het adverteren op LinkedIn. LinkedIn is het belangrijkste kanaal waar zowel bedrijven als werknemers zeer actief aanwezig zijn.  

Daarnaast kan het relevant zijn om gebruik te maken van advertenties in Google. Sommige zoektermen kunnen namelijk aanduiden op een offerteaanvraag of een grote afname vanuit zakelijk oogpunt. Hierdoor zit je dicht bij het vuur en kun je direct inspelen op de behoefte van bedrijven of organisaties die interesse hebben in jouw producten of diensten. 

Is het uitbesteden van online B2B marketing een goed idee? 

Tegenwoordig zijn er heel veel kanalen die kunnen bijdragen aan online b2b marketing. Gelukkig zijn er specialisten die online marketing uitdagingen als SEA, SEO, CRO, Content & Marketplaces uit handen kunnen nemen. Hierdoor kun je de focus liggen op waar je als bedrijf goed in bent en toch profiteren van de mogelijkheden die b2b online marketing te bieden heeft. Op zoek naar een digitaal marketing bureau? Een digitaal marketingbureau stelt een strategie samen die past bij jouw doelstellingen en ambities. Start vandaag nog met een digitale strategie en stimuleer de bezoekersstroom op jouw website.